Psychiatrická klinika

Zdravotně sociální pracovnice

Zdravotně sociální pracovnice na Psychiatrické klinice poskytují především specializovanou, individualizovanou péči hospitalizovaným pacientům a podporu v sociální oblasti při návratu do domácího prostředí. Zajištují také konzultace v oblasti sociální práce rodinným příslušníkům a blízkých pacientů.

Kontaktní e-mail: psychiatrie-zsp@vfn.cz

 

Mgr. Renáta Kosová, kontakt: 607 029 621

  • Oddělení 6. – Akutní příjmové a aktivizační oddělení muži, činnosti
  • Oddělení 4. – Gerontopsychiatrie, činnosti

Mgr. Aneta Kutheilová, kontakt: 607 030 668

  • Oddělení 1. – Akutní příjmové oddělení – ženy, činnosti
  • Oddělení 3. – Centrum pro poruch příjmu potravy, činnosti

Dominika Mrázová, DiS., kontakt: 607 030 354

  • Oddělení 5. – Aktivizační/Lůžkové oddělení – ženy, činnosti
  • Dětské a dorostové detoxifikační oddělení – ddd@vfn.cz, činnosti

 

Lůžková oddělení – činnosti zdravotně sociálního pracovníka
  • Virtuální multidisciplinární tým s CDZ a terénními týmy Fokus, ESET a Bona
  • Komunikace s ÚP, vystavování potvrzení o dočasné neschopnosti uchazeče o zaměstnání
  • Komunikace s PSSZ – Dočasná pracovní neschopnost (DPN)
  • Telefonická komunikace se zaměstnavateli – ověřování trvání pracovního poměru, rozsah pracovního poměru, zjišťování evidenčních čísel (u cizinců) kvůli vystavení DPN
  • Komunikace s pojišťovnami – ověřována platnost zdravotního pojištění, správnost čísel pojištěnců, konzultace ohledně druhu pojištění
  • Spolupráce s OSPOD – podávání žádostí o sociální šetření v rodině, spolupráce v rámci zabezpečení novorozenců pacientek, navazování pacientek na další podpůrné organizace pro matky s dětmi
  • Komunikace s ČSSZ – podávání žádostí o prodloužení podpůrčí doby u dočasné pracovní neschopnosti
  • Komunikace s azylovými domy, s domy pro oběti domácího násilí, s humanitárními hostely/hotely – zprostředkování ubytování, zjištění volných kapacit, vyplnění žádostí o přijetí, zprostředkování případné osobní schůzky sociální pracovnice z pobytové služby s pacientem
  • Telefonická i osobní komunikace s rodinnými příslušníky pacientů
  • Konzultační činnost v oblasti bydlení, financí, následné péče, dávek hmotné nouze a dávek státní sociální podpory
  • Edukace v oblasti nemocenského pojištění a dávek, které z něj vyplývají
  • Vydávání kontaktů na ubytovací a azylová zařízení
  • Komunikace se soudy – zjišťování informací ohledně soudních jednání, omlouvání pacientů ze soudního líčení
  • Podávání návrhu na omezení způsobilosti a stanovení opatrovníka pacienta
  • Podávání žádostí o lékařské zprávy
  • Spolupráce s městskými úřady v rámci sociálního šetření
  • Po domluvě s lékařem podávání hlášení o zdravotní způsobilosti řidiče
  • Spolupráce s pobočkami české pošty – žádosti o výplaty invalidních důchodů, příspěvku na mobilitu a dalších dávek
  • Vystavování potvrzení o hospitalizaci
  • Pojištění cizinců, komunikace s oddělením zvláštních úhrad VFN
  • Komunikace s ambasádou kvůli zajištění případné repatriace pacienta do vlasti, součinnost při komunikaci se zahraničními pojišťovnami, s rodinnými příslušníky pacienta atd.
  • Součinnost s cizineckou policií/PČR při ztotožnění pacienta
  • Komunikace s opatrovníky pacientů, žádosti o listiny opatrovníku, soudních usnesení
  • Objednávání pacientů na lůžka následné péče

Oddělení 3 – nad rámec standardních činností
  • Vedení pořadníku na oddělení PPP
  • Telefonická i osobní komunikace se zájemci o léčbu
  • Telefonická komunikace s rodinnými příslušníky pacientů
  • Telefonická komunikace se školskými institucemi
  • Komunikace s ambulantními lékaři a praktickými lékaři

Oddělení 4 – nad rámec standardních činností
  • Objednávání pacientů na lůžka následné péče
  • Komunikace s rodinnými příslušníky ohledně umístění pacienta do pobytových zařízení
  • Poskytnutí kontaktů na zařízení následné péče
  • Zajišťování pečovatelské služby
  • Poskytování poradenství o domácí péči
  • Podpora v oblasti neformálních pečujících
  • Komunikace s českou poštou – přeposílání důchodů

Dětské a dorostové detoxifikační oddělení – nad rámec standardních činností
  • Telefonická komunikace s rodinou, po domluvě možnost také osobní konzultace
  • Poskytování poradenství zájemcům, rodině, pracovníkům z jiných zařízení
  • E-mailová komunikace (ddd@vfn.cz), případně objednání pacientů
  • Spolupráce s kurátory (po telefonu či osobní schůzka, dle domluvy)
  • Komunikace s diagnostickými ústavy, výchovnými ústavy, případně OSPOD
  • Domlouvání/informování o plánu propuštění pacienta se zákonnými zástupci či pověřeným pracovníkem zařízení (DÚ, VÚ)
  • Pomoc s hledáním a realizací dalších zařízení přizpůsobených potřebám pacienta
  • Komunikace s úřadem práce, vystavování potvrzení o dočasné neschopnosti uchazeče o zaměstnání
  • Vystavování potvrzení o hospitalizaci pro školu nebo zaměstnavatele
  • Spolupráce s OSPOD – podávání žádostí o sociální šetření v rodině
  • Podávání žádostí o lékařské zprávy
  • Posílání zpráv z hospitalizace na základě obdržené žádosti
  • Součinnost s PČR
  • Spolupráce se všemi institucemi v oblasti terapie drogových závislostí ve spolupráci s adiktologem
  • Pomoc zprostředkovat kontakt se sociálními kurátory a probačními úředníky
  • Poskytnutí kontaktů na zařízení následné péče
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!