Jak komunikovat s VFN
Podání a vyřizování stížnosti
Cílem všech zaměstnanců VFN je zajistit kvalitu léčby, péče i dalších služeb.
Nespokojenost je možné vyjádřit prostřednictvím:
- přímého kontaktu s vedoucím pracoviště, jehož se nespokojenost týká,
- nemocničního ombudsmana,
- stížnosti podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, v platném znění (dále jen „stížnost“).
Stížnost proti postupu VFN při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami, lze ve VFN podat:
- písemně na adresu Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, U Nemocnice 499/2, 128 08 Praha 2,
- osobním doručením stížnosti do podatelny VFN, U Nemocnice 499/2, Praha 2, budova ředitelství A5, 4. patro
(Po – Čt 09:00 – 15:00 hod., Pá 09:00 – 14:00 hod.), - e-mailem na adresu info@vfn.cz.
Stížnost může podat:
- pacient,
- zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta,
- osoba blízká pacientovi v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel,
- osoba zmocněná pacientem.
Stížnost musí obsahovat:
- jméno a příjmení stěžovatele,
- kontaktní adresu stěžovatele, na kterou má být zaslána odpověď,
- jméno, příjmení a adresu pacienta, pokud je pacient odlišný od stěžovatele,
- popis podstatných skutečností, které jsou podnětem ke stížnosti, včetně uvedení jmen osob a názvů pracovišť, kterých se stížnost týká.
Osoba, která podala stížnost, má povinnost prokázat svou totožnost a skutečnost, že je oprávněným stěžovatelem. Lhůta pro vyřízení stížnosti je 30 dnů ode dne jejího obdržení a může být odůvodněně prodloužena o dalších 30 dnů.
V případě opakované stížnosti neobsahující nové skutečnosti, nebude tato stížnost již znovu šetřena. Stěžovatel bude o tomto postupu písemně vyrozuměn.
Stížnosti, u kterých nelze jednoznačně identifikovat autora, budou vyřizovány jako stížnosti anonymní a stěžovatel neobdrží informaci o výsledku šetření.